Використання комп'ютерних технологій у викладанні біології

Актуальність проблеми дослідження визначається тим, що за даними досліджень ЮНЕСКО, 80% учителів переконані, що діти ходять до школи тільки з примусу дорослих, 20 % батьків вважають школу тяжкою повинністю. І все тому, що на уроках нудьга. За даними тих же досліджень у 5-6 класах ніколи не нудьгують 25 % учнів, сумно на уроках лише 5%. А от у 10 класі задоволених не більше 10 %, а «страждальців» - 20 %. Що відбувається за 5 років зі жвавими, допитливими дітьми. Як уповільнити прогресування цієї негативної тенденції. 
Сучасні ІКТ відкривають учням доступ до нетрадиційних джерел інформації, дозволяють реалізувати принципово нові форми і методи навчання, які підвищують ефективність засвоєння навчального матеріалу і викличуть цікавість до предмету. Застосування засобів інформаційних комунікаційних технологій створює величезні можливості для вдосконалення навчання, для створення умов активізації пізнавальної діяльності учнів на уроці та у процесі самостійної роботи.
ЗМІСТ

РОЗДІЛ 1
КОМПЮТЕРНА ПІДТРИМКА КУРСІВ БІОЛОГІЇ ЯК ОДИН ІЗ ШЛЯХІВ ПІДВИЩЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ НАВЧАННЯ




РОЗДІЛ 2
ПРАКТИЧНЕ ЗАСТОСУВАННЯ КОМПЮТЕРА НА УРОКАХ   БІОЛОГІЇ



Під засобами активізації пізнавальної діяльності учнів на уроках біології на основі комп’ютерних технологій відповідно до положення про порядок атестації і сертифікації педагогічного програмного продукту ми розуміємо комплекс, що складається з пакету педагогічних програмних засобів, який адаптовано до певного контингенту учнів; він включає контролюючі, навчальні, моделюючі, інструментальні й інтегровані програмні засоби, і також методики їхнього застосування в процесі навчання. 
Комп’ютер із мультимедіа в руках учителя стає ефективним технічним засобом навчання. Одночасно впливаючи на зоровий і слуховий аналізатори, він оперативно відповідає на дії користувача, підтримуючи справжній зворотній зв'язок, тобто працює в інтенсивному режимі.
Застосовуючи на уроках біології мультимедійні технології, учитель може демонструвати: мікросвіт клітини; ріст і розвиток організмів, еволюцію живих систем, розвиток життя на Землі, тобто за короткий  час демонструвати, які проходять упродовж  місяців, років і навіть століть; ознайомити з явищами, які мають звукове відображення; проводити практичні та лабораторні роботи. Усе це дозволяє вивести сучасний урок на якісно новий рівень; підвищувати статус вчителя; впроваджувати у навчальний процес інформаційно-комунікаційні технології; розширювати можливості ілюстративного супроводу уроку; використовувати різні форми навчання та види діяльності в межах одного уроку; ефективно організовувати контроль знань, умінь та навичок; полегшувати та вдосконалювати розробку творчих робіт, проектів, рефератів.
Проведення уроку в разі комплексного застосування традиційних і мультимедійних технологій забезпечує набуття учнями не тільки глибоких, а й уміння розвивати інтелектуальні, творчі здібності, самостійно одержувати нові знання  й працювати з різними джерелами інформації.
Слід зазначити, що крім розв’язання дидактичних задач на уроках біології, використання комп’ютера дає можливість швидко й цілеспрямовано вийти за межі підручника у всесвітню павутину Internet – джерело додаткової сучасної інформації природничих наук, цікавих спілкувань та засобу самостійного отримання знань, їх творчого використання.
Досвід роботи показує, що використання інформаційно-комунікаційних технологій на уроках біології сприяє активізації творчої пізнавальної діяльності учнів, підвищує ефективність навчально-виховного процесу. Саме за такими технологіями майбутнє біологічної освіти.
Але слід зазначити, що яскрава картинка на екрані – лише спосіб подання матеріалу. Головне на уроці – це живе спілкування вчителя й учня, постійний обмін інформацією між ними.


Немає коментарів:

Дописати коментар