Актуальність проблеми дослідження
визначається тим, що за даними досліджень ЮНЕСКО, 80% учителів переконані, що
діти ходять до школи тільки з примусу дорослих, 20 % батьків вважають школу
тяжкою повинністю. І все тому, що на уроках нудьга. За даними тих же досліджень
у 5-6 класах ніколи не нудьгують 25 % учнів, сумно на уроках лише 5%. А от у 10
класі задоволених не більше 10 %, а «страждальців» - 20 %. Що відбувається за 5
років зі жвавими, допитливими дітьми. Як уповільнити прогресування цієї
негативної тенденції.
Сучасні ІКТ відкривають учням
доступ до нетрадиційних джерел інформації, дозволяють реалізувати принципово
нові форми і методи навчання, які підвищують ефективність засвоєння навчального
матеріалу і викличуть цікавість до предмету. Застосування засобів інформаційних
комунікаційних технологій створює величезні можливості для вдосконалення
навчання, для створення умов активізації пізнавальної діяльності учнів на уроці
та у процесі самостійної роботи.
ЗМІСТ
РОЗДІЛ 1
КОМПЮТЕРНА ПІДТРИМКА КУРСІВ БІОЛОГІЇ ЯК ОДИН ІЗ ШЛЯХІВ ПІДВИЩЕННЯ
ЕФЕКТИВНОСТІ НАВЧАННЯ
РОЗДІЛ 2
ПРАКТИЧНЕ ЗАСТОСУВАННЯ КОМПЮТЕРА НА УРОКАХ БІОЛОГІЇ
Під засобами активізації
пізнавальної діяльності учнів на уроках біології на основі комп’ютерних
технологій відповідно до положення про порядок атестації і сертифікації
педагогічного програмного продукту ми розуміємо комплекс, що складається з
пакету педагогічних програмних засобів, який адаптовано до певного контингенту
учнів; він включає контролюючі, навчальні, моделюючі, інструментальні й
інтегровані програмні засоби, і також методики їхнього застосування в процесі
навчання.
Комп’ютер із мультимедіа в руках учителя стає ефективним
технічним засобом навчання. Одночасно впливаючи на зоровий і слуховий
аналізатори, він оперативно відповідає на дії користувача, підтримуючи
справжній зворотній зв'язок, тобто працює в інтенсивному режимі.
Застосовуючи на уроках біології мультимедійні технології,
учитель може демонструвати: мікросвіт клітини; ріст і розвиток організмів,
еволюцію живих систем, розвиток життя на Землі, тобто за короткий час демонструвати, які проходять
упродовж місяців, років і навіть
століть; ознайомити з явищами, які мають звукове відображення; проводити
практичні та лабораторні роботи. Усе це дозволяє вивести сучасний урок на
якісно новий рівень; підвищувати статус вчителя; впроваджувати у навчальний
процес інформаційно-комунікаційні технології; розширювати можливості
ілюстративного супроводу уроку; використовувати різні форми навчання та види
діяльності в межах одного уроку; ефективно організовувати контроль знань, умінь
та навичок; полегшувати та вдосконалювати розробку творчих робіт, проектів,
рефератів.
Проведення уроку в разі комплексного застосування
традиційних і мультимедійних технологій забезпечує набуття учнями не тільки
глибоких, а й уміння розвивати інтелектуальні, творчі здібності, самостійно
одержувати нові знання й працювати з
різними джерелами інформації.
Слід зазначити, що крім розв’язання дидактичних задач на
уроках біології, використання комп’ютера дає можливість швидко й цілеспрямовано
вийти за межі підручника у всесвітню павутину Internet – джерело додаткової сучасної
інформації природничих наук, цікавих спілкувань та засобу самостійного
отримання знань, їх творчого використання.
Досвід роботи показує, що використання
інформаційно-комунікаційних технологій на уроках біології сприяє активізації
творчої пізнавальної діяльності учнів, підвищує ефективність
навчально-виховного процесу. Саме за такими технологіями майбутнє біологічної
освіти.
Але слід зазначити, що яскрава картинка на екрані – лише
спосіб подання матеріалу. Головне на уроці – це живе спілкування вчителя й
учня, постійний обмін інформацією між ними.
Немає коментарів:
Дописати коментар